



Your future Job
From now on you can find job offers from our startups
and partners directly on our website.

(Junior) Operations Manager (m/w/d) Ruhrgebiet Essen
Wir sind Aponia, ein Startup im Herzen ❤️ von München. Unsere Mission ist es, Medikamente💊 barrierefrei für jeden zugänglich zu machen.
Aufgaben
- Als (Junior) Operations Manager (m/w/d) kümmerst Du Dich um alle Kurierfahrer 🚴🏼 in Deiner Stadt.
- Du organisiert die Schulungen, die Beschaffung der Ausrüstung der Fahrer sowie den Betrieb der Flotte.Deine Aufgabe ist es, einen reibungslosen Geschäftsbetrieb unserer Fahrer und deren Flotte zu gewährleisten.
- Du bist verantwortlich für die Sicherstellung einer exzellenten Kommunikation und Koordination innerhalb des Fahrerteams
- Du planst, leitest und verwaltest alle Fahreraktivitäten in der Stadt, einschließlich Onboarding, Schichtmanagement, Routenplanung und Zustelleffizienz
- Du arbeitest mit dem Personalteam zusammen, um sicherzustellen, dass wir jederzeit genügend Fahrer haben
- Du unterstützt beim Rekrutieren, Schulen und der Planung des Fahrerteams
- Die Erstellung und Umsetzung von Plänen zur Verbesserung der Fahrerperformance und Sicherstellung der Ausrüstung für Fahrer runden Deine Aufgaben ab
Qualifikation
- Mindestens 1 Jahr einschlägige Berufserfahrung, wir schließen Berufseinsteiger/Absolventen aber nicht aus
- Idealerweise Bachelor Abschluss in BWL, Ingenieurwissenschaften (auch Wirt. Ing.) oder Wirtschaftsinformatik
- Fähigkeit praktisch tätig zu sein und Probleme schnell zu lösen
- Fließende Englischkenntnisse sowie Deutschkenntnisse auf mind. Niveau B2
Benefits//Das erwartet Dich bei uns
- Startup-Spirit 💫 bei dem du jeden Tag den Unterschied machst und deine Kreativität 🎨ausleben kannst
- Stay hydrated 💦 Dir stehen täglich kostenlose Getränke ☕️zur Verfügung
- Wir wachsen schnell 🚀, deshalb stehen dir großartige Entwicklungsmöglichkeiten zur Verfügung
- Um unseren Teamspirit 🙌🔝 kontinuierlich zu stärken veranstalten wir regelmäßig Teamevents
- Werde Teil unseres Language Buddies Programm 🇬🇧🇫🇷🇪🇸 und vertiefe deine Kenntnisse in einer Sprache oder lerne eine ganz neue Sprache. Nebenbei lernst du deine Teamkollegen auf einer persönlichen Ebene kennen 😎
Du hast bei (fast) allen Punkten ein Häkchen ✅ gesetzt? Prima! Dann freuen wir uns auf deine Bewerbung!
Aponia
18. Mai 2022, 10:52:50

Praktikant/Werkstudent/Abschlussarbeit Software/IT (m/w/d) (München/Nürnberg/Hamburg/Potsdam/Berlin)
Wir sind Aponia, ein Startup im Herzen ❤️ von München. Unsere Mission ist es, Medikamente💊 barrierefrei für jeden zugänglich zu machen.
Aufgaben
- Du erstellst Features für unsere Web-/Mobilen Anwendungen
- Du unterstützt uns bei Softwaretests zur Qualitätssicherung
- Du hilfst deinem Team bei der Analyse & Behebung von Fehlern
- Du arbeitest am Aufbau unserer neuen IT-Infrastruktur mit
- Du entwickelst unsere Optimierungslogik auf Basis neuester Forschungskenntnisse weiter
Qualifikation
- Du absolvierst ein Studium idealerweise im Bereich Informatik oder einem anderen vergleichbaren Studiengang
- Du hast eine starke Affinität zur IT
- Du bist ein Teamplayer mit der Fähigkeit Verantwortung für seine Aufgaben zu übernehmen
- Du lernst leidenschaftlich gerne neue Ansätze
- Du hast eine sehr selbständige und eigenverantwortliche Arbeitsweise
- Du sprichst fließend Englisch (Deutsch von Vorteil)
- Du wohnst in einer der folgenden Städte (München/Nürnberg/Hamburg/Potsdam/Berlin)
Benefits//Das erwartet Dich bei uns
- Startup-Spirit 💫 bei dem du jeden Tag den Unterschied machst und deine Kreativität 🎨ausleben kannst
- Flexible Arbeitszeiten mit viel Freiheit bei der Planung deiner eigenen Agenda sowie die Möglichkeit auf Homeoffice 💻🏡
- Stay hydrated 💦 Dir stehen täglich kostenlose Getränke ☕️zur Verfügung
- Wir wachsen schnell 🚀, deshalb stehen dir großartige Entwicklungsmöglichkeiten zur Verfügung
- Um unseren Teamspirit 🙌🔝 kontinuierlich zu stärken veranstalten wir regelmäßig Teamevents
- Werde Teil unseres Language Buddies Programm 🇬🇧🇫🇷🇪🇸 und vertiefe deine Kenntnisse in einer Sprache oder lerne eine ganz neue Sprache. Nebenbei lernst du deine Teamkollegen auf einer persönlichen Ebene kennen 😎
Du hast bei (fast) allen Punkten ein Häkchen ✅ gesetzt? Prima! Dann freuen wir uns auf deine Bewerbung!
Aponia
18. Mai 2022, 10:50:38

Startup and Innovation Programme Intern (m/w/x)
Do you want to be part of revolutionising the insurance industry? Do you want to help
top start-ups on their journey to success? We might be a perfect match for you. You will support our Director Programmes and the start-up team in executing our Innovation
Programme all while collaborating with a wide range of ambitious, international
founders. You will closely accompany the founders in outlining their business ideas to
achieve the goal of developing successful pilots and long-term projects with ITHM’s
partner companies.
What you will be doing:
• Support the organization and logistics of the Innovation Programme
• Support the scouting and selection of international start-ups
• Organize and co-host community events crucial to the Innovation Programme
• Gain practical experience and insights on the organization of an Accelerator/
Innovation Programme
• Research trends and conduct analysis of what the insurance industry should be
looking at right now
• Help to optimize startup products and business models for innovation projects
with the InsurTech Hub Munich partners
• Collaborate with the entire InsurTech Hub Munich community and team
• Work in the heart of the Munich startup scene
What we are looking for:
• Currently studying university degree with a focus on innovation/ business/
economics or social sciences
• Interest in accelerator programs, innovation, the startup scene and community
building
• Fluent in English and ideally some German language skills
• Strong team-working skills
• Strong hands-on mentality and organized work ethic
• Familiarity with online tools such as slack, typeform, Monday…
What we are offering:
• Access to Europe’s largest and growing InsurTech ecosystem including leading corporates, high potential start-ups and a large network of partners, including further players involved in the insurtech digital revolution
• Steep learning curve working with hub members and start-ups
• Opportunity to expand your professional network in the field of innovation
• Close connection to selected international founders
• A highly motivated team in one of the most vibrant and start-up-friendly places in the country
• Free drinks including coffee from our barista
Interested? Then apply now! We are looking forward to receiving your application with a short CV and your availability for the role via mail to jobs@insurtech-munich.com
InsurTech Hub Munich
MORE ON THIS
18. Mai 2022, 10:43:59

Sales
About Stargo
Stargo is a deep tech company that has developed an AI, machine learning, deep learning platform for the freight and logistics industry.
Stargo automates entire processes and provides a great amount of value to the sales and operational processes in the freight and logistics industry.
We are seeking an experienced salesperson from the freight and logistics industry, experienced in sales to C-level and with very well positioned contacts with a proven track record.
Industry expertise – freight and logistics industry (freight forwarders, freight brokers, NVOCC’s, domestic carriers, logistics companies, carriers)
Typical duties and responsibilities
• Sales pipeline management
• Meet with decision-makers and provide information about the company’s profile (revenues, number of offices, key decision makers)
• C-level buildup of relationship
• Perform product demonstrations – enterprise software – TMS related product experience would be an advantage
• Negotiate pricing packages
• Construct specified pitches and sales presentations
• HubSpot – complete sales process to be managed on HubSpot
• Working with our legal department finalizing contracts
• Team player
Experience
• C-level sales – minimum of 5 years
• Enterprise software knowledge and experience in sales
• Freight industry – C-level sales experience
• Successful track record
• Outstanding oral and written communication skills in English and other languages an advantage
• Superior planning, organization, and problem-solving skills
• Attention to detail, follow up and time management skills with multiple customers
• Excellent relationship building and people skills with ability to work well independently
• Successful lead flow follow ups
• Advanced knowledge in Excel, PowerPoint, LinkedIn, HubSpot
Qualifications
• 5+ years of technology sales/in the freight industry
• 5+ years of C-level sales in the freight industry
• Proven track record of success driving revenues through discovering, prospecting, and creating new business
• 5+ years knowledge of the freight and logistics industry with detailed knowledge of the entire processes concerning freight movements
• Experience selling in companies with hundreds of users
• Ability to travel 50% of the time
The Position
The position will be based in the local market while traveling is a requirement up to 50% of the time. The reporting will be to the company’s regional sales manager or sales VP. We offer competitive renumeration package with significant performance-based upside. In this role you will have the opportunity to learn and to be the forefront of the AI revolution.
Stargo
2. Mai 2022, 14:02:06

Social Media Content Creator (m/w/d) 🎥
Bei CarbonStack verfolgen wir die Vision einer klimaneutralen Welt. Das 1,5°C Ziel ist für uns nicht verhandelbar.
Aufgaben
Wir möchten den Weg unseres Unternehmens und unserer Kunden zur CO2 Neutralität dokumentieren. Hierfür suchen wir Unterstützung im Bereich der Content Erstellung für unseren Social Media Auftritt. Insbesondere auf der Plattform LinkedIn.
Zu deinen Aufgaben wird gehören:
- Erstellung von Content-Strategien und Plänen
- Content Tests und Analysen der Performance einzelner Posts
- Vorbereitung des Setups für die Produktion von Videos
- Organisation von Lead Kampagnen auf LinkedIn
- Schreiben von Texten für LinkedIn Posts
Qualifikation
- Praktische Erfahrung in der Ausarbeitung von Social Media Kampagnen und Content Plänen
- Sicherer Umgang mit der Adobe Creative Cloud
- Praktische Erfahrung mit dem Aufbau von Video Setups (Bild, Ton und Beleuchtung)
- Bereitschaft sich schnell neues Wissen anzueignen
Benefits
- Weitgehend eigenständiges Arbeiten mit viel Raum für deine Ideen
- Büro in der Hamburger Speicherstadt
- Flexible Arbeitszeiten
- Klima retten 🌎
CarbonStack
20. April 2022, 13:43:36

Customer Success Manager (m/w/d) 🚀
Bei CarbonStack verfolgen wir die Vision einer klimaneutralen Welt. Das 1,5°C Ziel ist für uns nicht verhandelbar. Zum Zwecke dieses Ziels bauen wir natürliche CO2 Senken aus, die uns dabei helfen mehr CO2 zu binden und so schneller das Netto-Null Ziel zu erreichen.
Wir benötigen deine Unterstützung dabei diese Unternehmen bei der Kompensation ihrer Emissionen zu unterstützen. Hierbei wirst du den gesamten Prozess eines Unternehmens vom ersten Kontakt, über die Entwicklung einer individuellen Lösung, bis hin zur CO2 Neutralität begleiten. Das Feedback der Kunden wird einen direkten Einfluss auf unsere Produktentwicklung haben.
Deine Aufgaben umfassen:
- Identifikation relevanter Unternehmen in Schlüsselbranchen
- Erstkontakt mit möglichen Kunden und Analyse der individuellen Bedürfnisse der Unternehmen
- Proaktive Unterstützung der Kunden bei der Erarbeitung einer Kompensationsstrategie. Hierzu zählt z.B. die Identifikation von Leuchturm-Projekten, Erarbeitung einer mehrjährigen Planung für die langfristige CO2 Bindung durch den Kunden und die Zusammenarbeit mit der Marketingabteilung des jeweiligen Unternehmens.
- Kontinuierliche Verbesserung des Produkts in enger Abstimmung mit den technischen Bereichen.
- Aufbau von Partnerschaften mit Multiplikatoren und anderen Unternehmen entlang der Wertschöpfungskette
Qualifikation
- Begeisterung für Klimaschutz und innovative Technologien
- Grundkenntnisse im Bereich der freiwilligen CO2 Kompensation. Unter anderem in den Bereichen Zertifizierung, Anrechenbarkeit und Regulierung
- Mehrjährige Berufserfahrung im Bereich Customer Success, Key Account Management oder Projektmanagement im Bereich Nachhaltigkeit
- Erfahrung im Aufbau skalierbarer Prozesse, die den Informationsfluss zwischen Kunden und Kundenbetreuung vereinfachen
- Sichere Verhandlungsführung mit den Abteilungen Nachhaltigkeit und Marketing anderer Unternehmen
- Sehr gute MS PowerPoint Kenntnisse
- Verhandlungssicher in Deutsch & Englisch
- Bereitschaft sich schnell neues Wissen anzueignen
Benefits
- Weitgehend eigenständiges Arbeiten mit viel Raum für deine Ideen
- Hybrides Arbeiten von zuhause und in unserem Büro in der Hamburger Speicherstadt
- Flexible Arbeitszeiten
- Klima retten 🌎
CarbonStack
20. April 2022, 13:41:35

Frontend Developer (m/f/d)
At CarbonStack, we pursue the vision of a climate-neutral world. The 1.5°C target is non-negotiable for us.
To achieve this, we are expanding natural carbon sinks that help us capture more CO2 and thus reach the net-zero goal faster.
Tasks
- You are part of the entire product development cycle, from early-stage designs to the user-ready product.
- You build performant, easy-to-use, robust frontend applications, most of which will be web-based React applications.
- You coordinate your work closely with all team members with a flexible approach to input and design changes.
- As well as building new features, you will optimize and maintain existing parts of our applications.
- Testing and code reviews will be an integral part of your daily work.
- If you are experienced or interested in other areas of software development outside the frontend domain, we are happy to give you the opportunity to work and grow in those areas too.
Requirements
- You have 3+ years of experience in software development.
- You have professional working experience with React and TypeScript.
- If you have experience with Docker and/or Bazel, that’s a plus.
- You feel comfortable being part of the design and UX testing process. Ideally you have designed software applications before.
- Experience with Adobe XD both from a designer and developer perspective.
- You value the importance of communication with your team.
- You can work on tasks efficiently and independently, but you also know when a problem requires more discussion or clarification with your team.
- You are curious and happy to learn about new techniques and technologies.
- You are comfortable working in an international team where German/English are the primary languages of written and spoken communication.
Benefits
- Largely independent work with plenty of room for your ideas
- Hybrid working from home and in our office in Hamburg's Speicherstadt district
- Flexible work hours
- You are saving the planet 🌎
CarbonStack
20. April 2022, 13:37:55

Schnittstellenentwickler Middleware (m/w/d) am Standort Filderstadt oder remote
Deine Aufgaben
➔ Entwicklung und Umsetzung von Schnittstellen nach Kundenanforderungen auf Basis von Microsoft Technologien (BizTalk/ Azure Integration Services)
➔ Optimierung der Datenflüsse durch Anbindung bestehender und neuer Drittsysteme
➔ Abbildung und Modellierung von Geschäftsprozessen als Workflow
➔ Monitoring und Applikationsbetreuung
Dein Profil
➔ Berufsausbildung als Fachinformatiker, erfolgreich abgeschlossenes Studium im Bereich der Informatik oder vergleichbare Qualifikation
➔ Erfahrung mit Standards wie XML, XSLT und JSON
Von Vorteil sind Kenntnisse in C#, REST und EDIFACT
➔ Gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift
➔ Eine hohe Kundenorientierung, Teamgeist und Spaß an projektbezogener Arbeit
Was wir bieten
➔ Ein tolles Team mit hohem Fachwissen, das Dir jederzeit hilft.
➔ Viele eigene Gestaltungsmöglichkeiten.
➔ Direkter Einfluss auf die Produktentwicklung.
➔ Top Tech-Ausstattung.
➔ Und eine wirklich gute, leistungsorientierte Bezahlung.
Neugierig? Dann freuen wir uns über Deine Bewerbung per Mail an jobs@connectyd.io. Oder Du kontaktierst Lorenz Goebel via LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lorenzgoebel/.
connectyd
16. Februar 2022, 09:01:38

(Senior) Digital Innovation Manager Shipping (f/m/d)
Description
With a background in shipping, venture capital, successful start-ups and top-tier consulting, our founding team combines deep domain expertise, access to industry and startup networks, and a solid track record in company building to support our venture founders every step along the way.
Your mission
…is to be the digital maritime expert within our company. You will
- coordinate and execute the hypothesis-based ideation and validation process
- perform competitive analysis and identify current best practices and market trends and develop economic models for potential new ventures
- monitor and direct our venture projects: from the idea to the successful start-up, identifying, testing and evaluating new business ideas and having a keen sense of the maritime industry and its trends and technologies
- create overviews and explanations of the project scope, objective and hypothesis for new initiatives
- plan, execute and analyse user tests within the maritime industry
Your profile
- +4 years of relevant work experience in shipping or maritime technologies, ideally in the innovation area.
- Academic background with a degree in engineering, business, digital innovation, data science, IT, economics or another relevant field.
- Taking ownership and responsibility for the outcome of a project in an entrepreneurial environment and are passionate about technological trends, innovation, and startups.
- Initiative, effective communication, and the ability to manage expectations and schedules simultaneously.
- Background in product prototyping and testing
- Fluent English language skills are required, German is a plus.
Why us?
- Take responsibility from day one in a dynamic environment, create your own work environment and gain access and exposure to key decision makers in venture capital and the corporate world.
- A culture of trust, empowerment and constructive feedback in a positive and inspiring work atmosphere.
Competitive salary
- Possibility for home office and flexible working hours to balance your work and private life.
- Great office in the heart of Berlin, Schöneberg. Remote work is possible.
Flagship Founders
Permanent employee, Full-time · Berlin
10. Februar 2022, 12:25:19

Tech- Co-founder
About Us
Merchain is an early-stage startup developing a communication platform to facilitate collaboration and partnerships for every company all over the world. Here we try our best to address the communication pain points within the supply chain actors and make the information flow between shippers, consignees, freight forwarders, carriers, and other stockholders as smooth as possible.
Our main technology is Node.js and Nest.js on the backend side and Vue.js and Nuxt.js on the frontend side.
Role description
As a technical cofounder you need to collaborate to develop a business model, work on estimating production and operational costs to develop financial strategies and bring product to market. You are expected to Identify, compare, select and implement technology solutions to meet current and future needs. You are responsible for managing and optimizing the infrastructure assets, creating overall technology standards and practices and ensure adherence.
Requirements & Qualifications
We are looking for an experienced and proactive technical co-founder to
join our startup who has: At least 4 years of technical background and experience in logistics and supply chain or as a CTO? In-depth knowledge of web systems architecture, design and development Hands-on experience with complex project management. Outstanding communication, interpersonal and leadership skills Excellent organizational and time-management skills Effective negotiation and vendor management skills Proactive problem solver Attention to details Startup Enthusiast.
High proficiency in German and English language Familiarity with logistics and supply chain is a plus.
You are interested? We look forward to receiving your application by e-mail to Navid.Ahmadi@merchain.io & Vida.abbasi@merchian.io
merchain
31. Januar 2022, 09:06:52
